Logo 1001Lys
Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Handelsbetingelser

1001Lys.dk
Frederikssundsvej 177 C
2700 Brønshøj
TLF: +45 31 68 10 01

(ELHuset Kbh. ApS)
Udbakken 14, 2750 Ballerup ( Juridisk adresse)
CVR: 76564213

Betaling
1001Lys modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Maestro. Vi tager ikke kortgebyrer.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
1001Lys benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
1001Lys’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
Bestillinger foretaget efter kl. 15.00 på hverdage samt weekender og helligdage, bliver håndteret den næstfølgende hverdag.
Dine varer vil blive leveret trygt og sikkert med DAO eller GLS. Fragtprisen er fra 49 til 69 DKK.
Ved køb over DKK 599 tilbyder vi fri fragt, hvis der bestilles til et afhentningssted.

Vi har følgende leveringsmetoder:
DAO – Pakkeshop
GLS – Pakkeshop
GLS Privat – Levering til døren
GLS Erhverv -Levering til arbejdsplads

Bemærk! Leveringspriserne er kun gældende i Danmark.

Fortrydelsesret
Der gives forbrugere 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret skal gives sendes på mail info@1001Lys.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk
, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til 1001Lys at vurdere varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det
betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
1001Lys
Frederikssundsvej 177C
2700 Brønshøj
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret
Der gives
forbrugere 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelovs regler for varekøb. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til 1001Lys i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Her anses to måneder som rimelig tid. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger hvis reklamationen er berettiget.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
1001Lys dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
1001Lys
Frederikssundsvej 177 C
2700 Brønshøj
TLF: +45 31681001
Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Kunde- & Privatlivspolitik
For at du kan indgå aftale med 1001Lys, har vi brug for følgende oplysninger:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos 1001Lys (ELHuset Kbh. ApS) og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren og de ansatte for 1001Lys har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i 1001Lys er ELHuset Kbh. ApS.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos 1001Lys har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter Databeskyttelsesloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@1001Lys.dk.

Cookies
På https://1001lys.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://1001lys.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere 1001Lys’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: info@1001Lys.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
1001Lys
Frederikssundsvej 177 C
2700 Brønshøj
E-mail: info@1001Lys.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.02.2020For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.